073-7576833

מי אנחנו

בכל מקום ובכל זמן...

האתר CBTEAMATHOME נוסד על-ידי ד"ר לילך רחמים, פסיכולוגית קלינית רפואית מדריכה בעלת וותק של 20 שנות ניסיון טיפול וטיפול CBT.

האתר נוסד במטרה לעזור לילדים והורים, למתבגרים ומבוגרים, להתגבר על קשיים רגשיים ולהגביר נגישות לתכניות CBT באינטרנט. האתר מיועד לילדים, למתבגרים ולמבוגרים רבים שמתמודדים עם קשיים רגשיים (חרדות, טורדנות כפייתית (OCD) טיקים ותסמונת טורט, התקפי חרדה, קשיים בויסות רגשי, מצבי רוח ועוד). 
 
היתרונות של תכניות CBT לעזרה עצמית באינטרנט:
   1. נוחות: בכל מקום שבו אתם נמצאים ובכל שעה שנוחה לכם.
   2. נגישות וחסכון בזמן: ללא תורי המתנה, ללא פקקים או בעיות חניה.
   3. גמישות: התקדמות בקצב אישי לצד ליווי מקצועי.
   4. עזרה מידית: מאפשרות להתחיל כאן ועכשיו.
   5. דיסקרטיות: ללא חששות, מבוכה או אי נעימות לפנות לטיפול פנים אל פנים.
   6. חסכון בעלויות: זול יותר משמעותית. לשם השוואה, מחיר בטיפול פנים אל פנים עם פסיכולוג, במספר פגישות דומה – כ-6,000 שקלים.

 

מחקרים שבוצעו בארה"ב, אוסטרליה וסקנדינביה במבוגרים, מתבגרים וילדים מצאו, שטיפול CBT בעזרה עצמית באינטרנט יעיל כמו טיפול פנים מול פנים, בהפרעות חרדה, בולימיה ודיכאון (למשל, Berger et al., 2011; Donovan & March, 2014; Ebert et al., 2015).

 

אמנם, לאינטרנט יש יתרונות עצומים. יחד עם זאת, ישנו גם יתרון לקשר אנושי ולליווי והדרכה בעזרת מטפל מומחה. משום כך, ב- CBTEAMATHOME גייסנו עבורכם צוות מטפלים מומחים בטיפול CBT בילדים ומבוגרים.

ניתן לקבוע פגישות טיפול עם מטפל מומחה או מטפלת מומחית בקליניקה או באמצעות Skype, בשילוב עם וגם ללא קשר לתכניות הCBT האינטרנטיות.
 

תכניות CBT לעזרה עצמית של CBTEAMATHOME:

תכניות CBT לעזרה עצמית באינטרנט של CBTEAMATHOME הן תכניות ייחודיות המדריכות בצורה מפורטת כיצד להתגבר על קשיים, בעזרת ידע, שיטות וכלים שמונגשים בצורה ידידותית וחווייתית, מלווים באיורים ותמונות, ומשובצים בקטעי שמע וסרטוני וידאו לנוחיותכם.
 

סוגי תכניות CBT לעזרה עצמית באינטרנט של CBTEAMATHOME:

1. תכניות CBT לעזרה עצמית לילדים והורים להתמודדות עם: חרדות ופחדים של ילדים, חרדה חברתית, אנקומפרזיס (התלכלכות), טורדנות כפייתית (OCD), טיקים וטורט, קשיים בוויסות הרגשי, התפרצויות זעם ובעיות התנהגות.
2. תכניות CBT לעזרה עצמית באינטרנט למתבגרים ומבוגרים להתמודדות עם: חרדה חברתית, התקפי חרדה, חרדת טיסה, טורדנות כפייתית (OCD), טיקים וטורט, חרדות דאגות לחצים ומצבי רוח. 

 

ניתן להשתמש בתכניות CBT באינטרנט גם במסגרת טיפול פנים אל פנים. בין הפגישות נשמר קשר רציף עם המטפל בהתכתבות דרך התכנית באתר. 
 

     

למי מתאימות התכניות? 

מספר רב של ילדים, בני-נוער ומבוגרים חווים דאגנות-יתר, מחשבות טורדניות, דכדוך, התפרצויות כעס, פחדים וחרדות, טיקים וקשיים אחרים. נתונים מסקרים בעולם המערבי מראים ש-25% מהאוכלוסייה סבלה מבעיה רגשית לפחות פעם אחת במהלך החיים, ו-15% סובלים ממנה ברגע נתון. אם נתרגם למספרים הרי שבמדינת ישראל כמיליון וחצי ילדים, מתבגרים ומבוגרים סבלו או סובלים כרגע ממצוקה רגשית. לעיתים, הדאגות והרגשות מציפים וכולנו יכולים לחוות או חווינו מצוקה וקושי כזה או אחר. גם מי שחווה מצוקה קלה בעקבות התנסויות קלות של דאגנות-יתר והתנהגות כפייתית, חרדה, פחדים וחוסר ביטחון עצמי יכול להיעזר בתכניות באתר שלנו.

 

ההחלטה אם לבחור בתכנית CBT לעזרה עצמית או בטיפול CBT בקליניקה או בSKYPE פנים אל פנים עם מטפל/ת מהצוות שלנו, צריכה להתבסס על חומרת הסימפטומים. אם דאגנות יתר וכפייתיות, התקפי חרדה, פחדים הם קשים ותכופים, אם הם גורמים לאובדן תיאבון, ירידה במשקל ולהפרעה בתפקוד האקדמי והתעסוקתי, אם הסימפטומים מתמשכים וחמורים באופן המפריע לתפקוד, להשתתפות בפעילויות חברתיות או אקדמיות ותעסוקתיות, אם חווים שינויים מתמשכים במצב הרוח (עצבנות או עצב), במיוחד אם הם מלווים בפגיעה באכילה או בשינה, אני ממליצה על טיפול פנים אל פנים. 

 

מה זה טיפול קוגניטיבי התנהגותי- CBT?


CBT הוא טיפול ממוקד שמקנה ידע, שיטות וכלים להתמודדות עם קשיים רגשיים. זהו טיפול מבוסס ראיות, שנמצא יעיל מאוד במגוון קשיים של ילדים, מתבגרים ומבוגרים בעשרות אלפי מחקרים שנערכו ברחבי העולם. (לדוגמא, רק חלק קטן מאוד מאלפי מחקרים: Foa 2005; Farchione 2012; Rapee 2010; Compton 2010; Barlow  2000; Williams 2010).  לא רק זאת, התקדמות הטכנולוגיה מאפשרת הצצה לתוך המח, ומחקרי הדמיה מוחית הראו שבעקבות-CBT נראים שינויים במסלולים שונים במוח הקשורים לשיפור ברגש ובתפקוד (למשל, Paquette ועמיתים, 2003; Nakao ועמיתים, 2005). 
   

בבסיסו של CBT עומדת התיאוריה שהפרשנות מעצבת תגובות רגשיות והתנהגות. אם נשנה את החשיבה ואת דפוסי ההתמודדות נשפר את הרגשתנו. למעשה, עמדה זו מושרשת בתפיסה עתיקת יומין שמקורותיה בפילוסופיה ובמקרא:
 
אפיקטטוס: "איננו מופרעים על ידי אירועים אלא על ידי ההשקפות שיש לנו עליהם" (55-135 לספירה).
"אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך. ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות" (רבי נחמן מברסלב).
וינסנט ואן גוך: "בל נשכח שהרגשות הקטנים שלנו הם הקברניטים הגדולים של חיינו ואנו מצייתים להם מבלי להיות מודעים לכך" (1853-1890).
"מקום שהמחשבה של אדם מגעת- שם הוא כולו" (בעש"ט).
"אם ברצונך לשמח את רעיך, האמן בחמלה. אם ברצונך לשמח את עצמך, האמן בחמלה" (הדלאי למה ה-14).
  

מייסד הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי (CBT):

פרופ' אהרון בק הוא שייסד את שיטת הטיפול (Beck, 1975). לאחר שטיפל באנשים שסבלו מדיכאון, הוא מצא שיש להם נטייה לתפיסה שלילית של העצמי למשל, "אני אדם חסר ערך", של העולם לדוגמא, "העולם הוא מקום מאכזב ותובעני" ותפיסה שלילית של העתיד לדוגמא, "אני אכשל", "הסבל שלי יימשך לעד". פרופ' בק הסיק שלחשיבה שלילית יש תפקיד מרכזי בדיכאון ומצא ששינוי החשיבה שיפר משמעותית את מצבם של מטופליו. פרופ' בק הציע מודל בסיסי שבו מחשבות קשורות לרגשות ולהתנהגות. למשל, אם אדם מגיע לעבודה והבוס שלו נראה חמור סבר, הוא עשוי לפרש את התנהגותו ככעס, ולחשוב: "הוא כועס עלי". מחשבה זו עלולה לעורר בו רגשות תסכול או פחד, ומחשבות כגון, "הוא עלול לפטר אותי", ולהשפיע על התנהגותו. למשל, לעבוד ולהשקיע בלי לקחת הפסקות, על מנת לרצות את הבוס. או להיפך, לצאת להפסקות ארוכות ולהתרשל בתפקידו בעקבות מחשבות כמו, "הוא הולך לפטר אותי בין כה וכה". מודל שמפשט את הגישה הוא משולש הממחיש את הקשרים ההדדיים בין מחשבות רגשות להתנהגות:  
                                                                                                                                  

מה כוללות תכניות ה CBT לעזרה עצמית של CBTEAMATHOME? 

ישנן תכניות שונות באתר, כשכל תכנית CBT הנה ייחודית וממוקדת בבעיה ספציפית. התכניות מדריכות בעזרת סרטוני וידאו, טקסט כתוב וקטעי שמע, כיצד להתגבר על הבעיה בעזרת ידע ושיטות שמועברים בצורה חווייתית ונוחה לשימוש. התכניות ניתנות לשימוש בצורה עצמאית או במסגרת טיפול פנים אל פנים.

תכנית CBT לעזרה עצמית כוללת

  • מידע ושיטות המועברות באמצעות סרטונים, אנימציה וקטעי שמע
  • שאלונים להערכה (למשל, בודקים את סוגי הפחדים או הטורדנות של ילדים)
  • טבלאות תרגול ומעקב
  • דפי מידע
  • דפי עבודה 

תכנית טיפול CBT עם ליווי במסגרת טיפול כוללת:

  • מידע ושיטות המועברות באמצעות סרטונים ואנימציה וקטעי שמע
  • שאלונים להערכה (למשל, בודקים את עצמת וסוג החרדה)
  • טבלאות תרגול ומעקב
  • דפי מידע
  • דפי עבודה
  • טיפול פנים אל פנים יחד עם ליווי אינטראקטיבי בין הפגישות הטיפוליות  

הצוות שלנו: 

מייסדת האתר, מנהלת מקצועית ומדריכה: ד"ר לילך רחמים פסיכולוגית קלינית ורפואית מדריכה. מרצה ועמיתת מחקר בביה"ס לפסיכולוגיה המרכז הבינתחומי הרצליה ובביה"ס ללימודי המשך ברפואה באוניברסיטת תל -אביב. מייסדת ומנהלת התכנית לפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית לילדים ומתבגרים במרכז "חוסן." מומחית בינלאומית בטיפול בטראומה בילדים ומובילה מזה 12 שנים את תחום הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי לילדים בארץ. המטפלים בצוות מומחים בטיפול בילדים מתבגרים ומבוגרים ומומחים ב-CBT. תוכלו להתרשם מקורות החיים וההתמחויות שלהם כדי לדעת שאתם מלווים על ידי צוות מקצועי ומנוסה.

 

 

 

צוות המחברים, ההוגים ואנשי המקצוע שלקחו חלק בהפקת האתר:

ד"ר ניצה נקש מגישה ומחברת תכניות להתמודדות עם טורדנות כפייתית לילדים ומתבגרים

ד"ר לילך רחמים הוגה, מייסדת, מחברת ומגישה 

אסנת רחמים מחברת ומגישה תכניות לניהול טיקים לילדים מתבגרים ומבוגרים 

מר גיל ריינס טייס, סגן אלוף במיל מגיש מידע על מהלך טיסה ובטיחות טיסה

  
האתר מאובטח על מנת לשמור על פרטיותכם.

 

הנכם מוזמנים להצטרף לתכניות CBT באינטרנט של - CBTEAMATHOME, הרשמו והתחילו להרגיש יותר טוב.   

 

בכל מקום ובכל זמן...

לקבלת מידע או לקביעת פגישת טיפול או התייעצות, מלאו פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם‏

לילך
רחמים
CBTeamAtHome
פסיכולוגיה
גנסין 22
גבעתיים
, גוש דן
ישראל
+972 73 7576833