לתפוס את הטיקים

לתפוס את הטיקים

תוכנת טיפול CBT חכמה (S-CBT). ב S-CBT יש 14 שלבים בהם לומדים ומתאמנים בשיטות CBT שעוזרות לטיקים בעזרת סרטונים, טפסים דיגיטליים, טקסטים מאוירים, קטעי שמע ומשחקים. S-CBT "לתפוס את הטיקים" שיפרה משמעותית את הטיקים אצל ילדים ומתבגרים במחקר רב משתתפים. לבחירתכם: מסלול S-CBT או מסלול S-CBT פלוס שבו מלווה אתכם מטפלת אישית לצד השימוש ב S-CBT.
S-CBT פותחה עבור ילדים וילדות בגילאי 7–13.
הורים לומדים עם הילדים על טיקים ומתאמנים יחד בשיטות שעוזרות לילדים לשפר טיקים. במשך שלושה חודשים, ילדים, ילדות והורים כצוות, מתאמנים בשיטות וכלים שעוזרים לשפר טיקים, ולשנות חשיבה והרגלים.
הורים מקבלים הזדמנות לדבר עם הילדים ולעבוד יחד על מה שקשה להם, לתמוך בהם ולחזק את הקשר בין הילדים להורים ואת הביטחון העצמי שלהם. S-CBT לטיקים מבוססת על השיטות המומלצות על ידי האקדמיה האמריקאית והאירופאית לנוירולוגיה. לבחירתכם: מסלול S-CBT או מסלול S-CBT פלוס שבו מלווה אתכם מטפלת אישית לצד השימוש ב S-CBT. המטפל/ת שמלווה אתכם בתהליך שאתם עושים עם S-CBT עוקב/ת אחר ההתקדמות שלכם ועוזר/ת לכם להתמודד ולהשתפר.
טיפול בחרדות


שאלות נפוצות


למה לבחור ב S-CBT ולא בטיפול בקליניקה?
אם הייתם נפגשים עם פסיכולוגית, הפסיכולוגית הייתה מסבירה לכם על הבעיה ומלמדת אתכם שיטות שעוזרות להרגיש יותר טוב.
את כל זה אפשר לעשות בעזרת תוכנת טיפול חכמה (S-CBT) שצוות המומחים שלנו יצר עבורכם. ללא תורי המתנה, פקקים והוצאות כספיות מכבידות. 
מחקרים רבים הראו ש  S-CBT עוזרת כמו טיפול פנים אל פנים.
עם תוכנות הטיפול החכמות (S-CBT)  אתם מתאמנים בשיטות שעוזרות לנהל את המחשבות, הרגשות והתגובות ולהרגיש יותר טוב. 
היתרון שלנו הוא שאצלנו מטפלת אישית מלווה אתכם אונליין לצד השימוש בתוכנת הטיפול החכמה. ובמסלול S-CBT פלוס, אתם עובדים עם התוכנית וגם מקבלים טיפול עם מטפלת אישית בזום.
למי מתאימה תוכנת טיפול CBT חכמה (S-CBT) לעבודה עצמית? 

S-CBT פותחה עבור ילדים בגילאי 7–13 ולהורים. היא מיועדת לעבודה משותפת של ילדים עם הוריהם. 

למי S-CBT לא מתאימה?

כשילדים סובלים מסימפטומים חמורים שמפריעים לתפקוד היום־יומי במישור החברתי, המשפחתי והלימודי. כשילדים מרגישים דיכאון וסובלים מקשיי שינה וירידה בתיאבון ובמשקל, ומפסיקים לבקר בבית הספר.  במצבים אלה מומלץ לפנות לטיפול פנים אל פנים.  

האם יש קשר עם מטפל/ת בזמן השימוש  ב S-CBT?

כן, בשלושת החודשים שבמהלכם תעבדו עם S-CBT באופן עצמאי, מטפלת אישית תלווה אתכם בהתכתבות. 

בשלושת החודשים שבמהלכם תעבדו עם S-CBT פלוס יעמדו לרשותכם שלוש שעות טיפול עם פסיכולוגית שתלווה אתכם באופן אישי ב ZOOM.

אנחנו איתכם לתמוך בכם וללוות אתכם בתהליך החשוב שאתם עושים.

 

 

כמה עולה S-CBT?

מסלול S-CBT באופן עצמאי נמשך שלושה חודשים ועולה 702 שקלים בלבד. 

מסלול S-CBT פלוס נמשך שלושה חודשים ועולה 2052 שקלים. בתוכנית S-CBT פלוס, לאורך הטיפול מלווה אתכם מטפל/ת אישית במפגשי זום. המטפל/ת עוקב/ת אחר ההתקדמות שלכם והעבודה החשובה שאתם עושים בעזרת S-CBT. 

איך אני יכול/ה להיות בטוח/ה ש S-CBT מתאימה לילד/ה שלי ?

לפעמים יש בעיות שלא מתאימות ל S-CBT. לפני שמתחילים, עלינו להכיר אתכם יותר כדי לקבוע אם זה הזמן המתאים לעבוד בעזרת S-CBT. התייעצו איתנו לפני שאתם נרשמים. שאלון שישלח אליכם ושיחה טלפונית שבה תשיבו על שאלות, יעזרו לכם לקבל החלטה זו.  אנחנו ממליצים לקבוע פגישת הערכה (אינטייק) שעוזרת לבחור את תוכנית S-CBT שמתאימה לכם. 

האם ילדים יכולים לעבוד עם S-CBT בלי ההורים?

S-CBT נוצרה עבור ילדים מגיל שבע ועד תחילת גיל ההתבגרות. הורים וילדים עובדים יחד כצוות. להורים יש תפקיד חשוב בליווי הילדים בתוכנית, התמיכה של ההורים והמחויבות שלהם לתהליך תורמים מאוד להצלחה של הילדים ולחווית השותפות. S-CBT נותנת להורים הדרכה מידע ושיטות שעוזרות הן להורים והן לילדים. 

כמה זמן צריך לעבוד עד שרואים שיפור?

S-CBT נועדה ללמד את הילד/ה איך לחשוב אחרת, להתנהג אחרת ולהרגיש אחרת, וללמד אותך איך להיות הורה תומך לאורך התהליך הזה. בעוד שמשך התוכנית הוא שלושה חודשים, יש מי שעובד מהר יותר ויש מי שעובד לאט יותר. קצב ההתקדמות שלכם תלוי במחויבות שלכם לעבוד בתוכנית מדי יום ולתרגל את השיטות והכלים.

 

כמה זמן עלינו להקדיש לתרגול עם S-CBT?

הקדישו לכל שלב  45 דקות. בנוסף, הקדישו 20  דקות לאימון יום־יומי. כשמתאמנים, משתפרים.

איך נרשמים לתוכנית S-CBT?
  • ילד בן 12

    טיקים זה דבר מעצבן. אני צריך לעשות תנועות ולהשמיע קולות. נכון שכל אחד לפעמים צריך להתעטש? ולפני העיטוש הוא מרגיש גירוי חזק מאוד? עכשיו, תנסו לעצור את העיטוש... אתם מבינים למה אני מתכוון, נכון? ככה בדיוק אני צריך כל הזמן לכחכח בגרון, או למתוח חזק את השפתיים שלי, ועוד כל מיני דברים, כי יש לי גירויים כאלה שאני מרגיש שבגללם אני חייב לעשות את הדברים האלה.

    לפני כמה חודשים המצב של הטיקים היה די גרוע, עד שלפעמים היה קשה לי לדבר מרוב שיעולים וכחכוחים ופרצופים, וגם הרגשתי שלאחרים לידי זה מפריע, גם למשפחה שלי. אבל לי זה הפריע הכי הרבה. הרגשתי שלא מבינים אותי, למה אני עושה תנועות או קולות. והכי גרוע היה אם מישהו היה מחקה אותי. גם עכשיו כשאני נזכר בזה אני נעלב מחדש. אבא שלי סיפר לי על טיפול חדש ומעניין, ושאל אותי אם אני רוצה לעשות את זה, כי צריך להתחייב להתאמן כל יום חצי שעה. 

    התלבטתי, אבל כשעברו כמה ימים קשים עם טיקים שהציקו לי נורא, אמרתי לאבא שלי שאני חייב שיעזרו לי עם הטיקים המעצבנים האלה.

    קבעו לנו פגישה, לא פגישה כמו שאתם חושבים, אלא מסוג אחר... אני ואבא ואמא שלי ישבנו יחד בחדר בבית שלנו, וראינו מהמחשב את המטפלת שדיברה איתנו ודיברה איתנו, ושאלה אותנו המון שאלות חופרות ולא נעימות, אבל היא היתה מאוד נחמדה. שלחו לאבא שלי למייל את הכתובת שאליה צריך להיכנס כדי לפתוח את התוכנה, והתחלתי תקופה מרתקת בחיים שלי, שבה אני כל יום נפגש עם אבא שלי לחצי שעה, ולפעמים אפילו לשעה וחצי, רק אני והוא. חלום של כל ילד, לא? התחלתי לעשות הרפיות, וזה כבר ממש כיף... חקרנו את הטיקים, ואיזה גירוי אני מרגיש לפני כל טיק. בחרנו איך לעשות תגובה מתחרה, שזה השם של משהו אחר שאני עושה בצורה מרגיעה כדי שהדחף יעבור לי בלי שאני יהיה חייב לעשות טיק. ויחד עם זה הגיעו האימונים היומיים, שישבנו יחד והתאמנתי איך לעשות תגובה מתחרה במקום טיקים, וזה היה לי ממש כיף כי הצלחתי לעשות את זה ממש טוב.

    יום אחד שמחתי לשמוע את אמא שלי אומרת לאבא שלי במטבח שכבר מלא זמן היא לא ראתה אותי עושה את הטיק של הפנים, וזה ממש ריגש אותי, למרות שזה לא היה באמת לגמרי נכון...

    אחרי כמה שבועות הגיע שבוע עוד יותר כיף. בשבוע הזה אמא שלי הצטרפה לאימונים שלנו בגלל שהייתי צריך להתאמן תוך כדי פעילות, אז היא באה לאימונים ואני שיחקתי איתה תוך כדי שאני מתאמן, פעם בטאקי ופעם בסט, או בבול פגיעה. בקיצור, היה מעניין... היום אחרי שגמרתי את כל התוכנית, אני מרגיש שאני כבר יודע מה לעשות כשיש לי טיקים, ובאופן כללי יש לי ממש הרבה פחות טיקים ואני מרגיש הרבה יותר רגוע גם עם המשפחה שלי וגם עם החברים שלי, וכשמגיעים לי טיקים אני פשוט עושה תגובה מתחרה וככה מצליח להרגיע את הטיקים שרוצים לבוא ולהפריע לי.

    אני חושב שהתוכנית הזאת היתה דבר ממש מצוין בשבילי ואני ממש שמח שעשיתי אותה. בזכותה קודם כל היו לי כמה שבועות כיפים עם אבא ואמא שלי... אבל העיקר הוא שבזכותה אני לא מרגיש שהטיקים משתלטים עלי, להיפך אני מרגיש שאני יכול לשלוט על הטיקים.

  • הורים לילד בן 8

    אנו הורים לילד בן 8, שיש לו טיקים מוטוריים וקוליים, מגיל מאד צעיר. פנינו לטיפול לאחר החמרה בטיקים, אשר הפריעה לנו מאד, ומכיוון שרצינו למצוא חלופה לתרופות, שלהן יש תופעות לוואי לא פשוטות. למרות גילו הצעיר, הצלחנו לרתום אותו לטיפול בעזרת הסברים, עידוד ופרסים קטנים. כבר מתחילת התוכנית, הודות להסברים וההדרכה שהיא כוללת, הרגשתנו השתפרה. הבנו טוב יותר את הבעיה ואת התהליך לפתרונה. למרות שכמו בכל תהליך אחר, היו עליות ומורדות, הרגשנו לכל אורך הדרך שיש מגמת שיפור. עד לתום הטיפול ובמהלך החודשים שאחריו, אכן חל שיפור משמעותי מאד במצב הטיקים. חשוב מכך, קיבלנו, גם אנו וגם בננו, כלים להתמודדות וביטחון בכך שאיננו חסרי אונים מול הטיקים. כעת אנו יכולים לנהל את הטיקים, במקום שהם ינהלו אותנו. אנו מודים מאד ללילך ואסנת והילה ומחזקים את ידיהם. 

  • אימא לילד בן 11

    לילך והצוות המקסים, אין לנו מילים להודות לכם על העזרה שבאה בדיוק בזמן ומקום. לבן שלנו יש טיקים כבר מגיל 6.5. חוסר היכולת לעשות משהו והחוסר במידע ומטפלים בטיקים. זה כל כך קשה ריגשית. שנים היה לנו סוד בבית בגלל שאמרו לנו לא לדבר איתו על הטיקים. סחבנו את זה בלב ואין מושיע. עד שבגיל 11 נתקלנו במחקר על תוכנית אונליין לטיפול בטיקים. מהרגע שקבלנו את הליווי, השיחה על טיקים הפכה ללגיטימית בבית שלנו. היה לי זמן איכות עם הבן שלי כל ערב, עבדנו ביחד! (חשוב לציין את ה"ביחד"), היו לנו שיחות נפש והמון סימפטיה למצב. התחברתי לילד שלי בלי פחד, כי ידעתי שהטיפול יצליח לשנות את המצב לטובה. היתה לנו תקופה מיוחדת יחד. הוא דיבר על הטיקים ואני יכולתי סוף סוף להיות איתו במקום הזה, שלפני כן פחדתי להיות. הטיפול נתן לנו הרבה תקווה ועם הליווי של לילך והצוות המקסים שלה, הרגשנו שנצליח. ואכן זה הצליח להוריד משמעותית את הטיקים! התוכנית גם עוזרת לדבר על טיקים וההשלכות שלהם, וגם נותנת כלים מעשיים שבסוף הוכיחו שגם עבדו!

    ממליצה בחום מכל הבחינות ובהצלחה, לצוות המיוחד, בלעזור לעוד הרבה ילדים והורים במצב הזה.