073-7576833
טיפול עצמי OCD

להתגבר על OCD - להילחם באוסידון


CBT לעזרה עצמית: יחידות לעבודה עצמאית הכוללות מידע פסיכולוגי, שיטות וכלים, סרטונים, אנימציה, קטעי שמע, דפי מידע ודפי עבודה
CBT לעזרה עצמית בליווי מטפל: פגישת אבחון בקליניקה, תכנית CBT לעזרה עצמית, 2 פגישות עם מטפל מומחה באינטרנט או בקליניקה וליווי שבועי באתר בין הפגישות

"להילחם באוסידון": להתגבר על OCD (טורדנות כפייתית) בעזרת CBT באינטרנט

  •  לרוב האנשים יש לעיתים מחשבות מטרידות שמופיעות וחולפות. מחשבות מטרידות על סכנה, בריאות, ניקיון, הצלחה ואמונות טפלות. למשל, "האם נעלתי את הדלת"? "האם כיביתי את התנור"? "האם כתבתי ללא טעויות"? "האם רחצתי היטב את הידיים"? ועוד. לעיתים, הם חוזרים ובודקים על מנת להיות בטוחים.
  • אצל אנשים שסובלים מטורדנות כפייתית המחשבות לדוגמא, "מה אם לא סגרתי את הדלת", "לא כיביתי את הגז", "נגעתי במשהו מלוכלך", "מה אם פגעתי במישהו" "נתקעות".
  • אצל אנשים שסובלים מטורדנות כפייתית לעיתים עולה דחף לבצע פעולות באופן חוזר עד שמגיעים לתחושה שזה "בדיוק כך". דחף זה עשוי להיות כה עז שהוא גורם לחזרה על ביצוע פעולות שוב ושוב ושוב.
  • הדחף המטריד ו/או המחשבות המטרידות מעוררים מצוקה ומשפיעים על מצב הרוח, תפקודי הקשב והריכוז, ההתנהגות ועשויים לפגוע בתפקוד הלימודי, התעסוקתי והחברתי ולפגום באיכות החיים. 
  • טורדנות כפייתית מאופיינת במחשבות טורדניות (אובססיות), מעוררות חרדה, מצוקה או גועל או תחושת אי נוחות, ובכפייתיות (קומפולסיות)- פעולות שמטרתן להפחית מצוקה רגשית, גועל או תחושת חוסר נוחות. לדוגמא, בדיקות חוזרות, חזרה על מספרי מזל, רחצות חוזרות, דחף לבצע דברים "בדיוק כך" ועוד. 
  • ישנם מתבגרים ומבוגרים שסובלים מהפרעה טורדנית כפייתית (Obsessive Compulsive Disorder-OCD) ואילו אחרים מתמודדים עם מאפיינים של טורדנות כפייתית, כלומר, מחשבות טורדניות ו/או התנהגויות כפייתיות שגורמות למצוקה ברמה כזו או אחרת מבלי לענות לקריטריונים של הפרעה. במילים אחרות, ההתנהגויות הכפייתיות והמחשבות המטרידות אינן פוגעות משמעותית בתפקודי היומיום (למשל, תעסוקה, לימודים, ביחסים המשפחתיים והחברתיים). 

חמש שאלות קצרות שיעזרו לכם לבחון את עצמך. האם יש לך סימנים של טורדנות כפייתית: 

 

1. האם את/ה רוחץ הרבה ידיים או מתרחץ הרבה? 

2. האם את/ה בודק דברים פעמים רבות?

3. האם את/ה מספר על מחשבה שמטרידה אותך שאת/ה מתקשה להתפטר ממנה ואינך מצליח/ה בכך?  

4. האם לוקח לך זמן רב לסיים פעילויות יומיומיות?

5. האם את/ה מוטרד/ת מסדר וסימטריה?  

 

גם אנשים שאין להם טורדנות כפייתית, יכולים לחוות סימנים קלים יחסית של התנהגות כפייתית ודאגנות יתר שעשויות לגרום להם מצוקה וחוסר נוחות גם אם הן אינן פוגעות בתפקוד היומיומי. התכנית באתר מתאימה גם למתבגרים ובוגרים עם אבחנה של OCD, ללא אבחנה של OCD ולמתבגרים ומבוגרים עם מאפיינים של טורדנות כפייתית.  


התכנית CBT באינטרנט "להתגבר על OCD- להילחם באוסידון" של CBTEAMATHOME מבוססת על הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי (CBT) הספציפי שנקרא "חשיפה ומניעת תגובה", היעיל ביותר לטורדנות כפייתית ולסימנים של טורדנות כפייתית.

 

התכנית מלמדת ומדריכה כיצד להתגבר על מחשבות טורדניות ועל התנהגות כפייתית, בעזרת ידע, שיטות וכלים שמונגשים בצורה ידידותית וחווייתית, מלווים באיורים ותמונות, ומשובצים בקטעי ווידאו ושמע לנוחיותכם.

 

תכנית CBT לעזרה עצמית כוללת

  • 12 יחידות ובהן מידע ושיטות המועברות באמצעות סרטונים וקטעי שמע
  • שאלונים
  • טבלאות תרגול ומעקב
  • דפי מידע
  • דפי עבודה 

 

הירשמו כבר היום ועזרו לעצמכם להרגיש טוב.

ההחלטה אם לבחור ב-CBT לעזרה עצמית או בטיפול CBT פנים אל פנים צריכה להתבסס על חומרת המצוקה. 

מומלץ לפנות לטיפול פנים אל פנים כאשר:

 

  • דאגנות יתר וחרדה הם קשים ותכופים, אם הם גורמים לאובדן תיאבון, ירידה במשקל ולהפרעה בתפקוד. 
  • סימפטומים טורדניים וכפייתיים מתמשכים וחמורים באופן המפריע לתפקוד, להשתתפות בפעילויות חברתיות, בעבודה או בלימודים. 
  • אם חווים שינויים מתמשכים במצב הרוח (עצבנות או עצב), במיוחד אם הם מלווים בפגיעה באכילה או בשינה.

שאלון הערכה עצמית לטורדנות והתנהגות כפייתית 

בשאלון הבא להערכה עצמית שאלות לדוגמא לטורדנות ולכפייתיות אופייניות. השאלון אינו מאבחן הפרעה טורדנית כפייתית אלא מדגים טורדנות וכפייתיות  טיפוסיות. גם אם השבת באופן חיובי על פריט אחד בלבד, הטורדנות והכפייתיות יכולות להיות חמורות ולהפריע לתפקוד. הדרך הטובה ביותר לאבחן את הבעיה ואת מידת החומרה שלה היא איבחון על-ידי פסיכולוג קליני או פסיכיאטר. במידה ואת/ה עוסק/ת בטקסים במשך שעתיים ביום ויותר, כדאי להיוועץ עם פסיכולוג קליני או פסיכיאטר מומחה בתחום.  

 

מהי התשובה שמתארת להערכתך את המחשבות וההתנהגות שלך?




CBT לעזרה עצמית: יחידות לעבודה עצמאית הכוללות מידע פסיכולוגי, שיטות וכלים, סרטונים, אנימציה, קטעי שמע, דפי מידע ודפי עבודה
CBT לעזרה עצמית בליווי מטפל: פגישת אבחון בקליניקה, תכנית CBT לעזרה עצמית, 2 פגישות עם מטפל מומחה באינטרנט או בקליניקה וליווי שבועי באתר בין הפגישות

אתר זה מאובטח בטכנולוגיית SSL ובתקן PCI LEVEL 1

אנו מקבלים סוגים שונים של כרטיסי אשראי




לקבלת מידע או לקביעת פגישת טיפול או התייעצות, מלאו פרטיכם ואנו נחזור אליכם בהקדם‏

לילך
רחמים
CBTeamAtHome
פסיכולוגיה
גנסין 22
גבעתיים
, גוש דן
ישראל
+972 73 7576833